PROJECTEN

PROJECT PORTFOLIO

Een aantal highlights uit de vele projecten, ontwikkelde concepten, ervaringen en ondernemingen die we hebben gerealiseerd. Heads in Beds ziet conceptontwikkeling en marketing als teamwork en zoekt altijd partners voor vernieuwende uitgangspunten voor een uniek product, merk of onderscheidende service & samenwerking. En dat zie je hier terug! In de hotellerie, maar ook in andere branches en bij speciale projecten wordt die visie zeer gewaardeerd. Kijk snel verder. 


B&B De Mansarde

Juni '20 - Maart '21   Ontwikkeling van een passend concept voor een B&B in Apeldoorn waarbij de verbinding gezocht werd tussen stad, natuur en een verrassend interieur zonder te vervallen in cliche's. Het Goudhaantje van de inspiratie. Daarnaast ondersteuning bij een pricing, communicatieplan en het adviseren bij software systemen, briefings voor partners, beoordelen voorstellingen voor indeling en interieur. Sparren over ontbijt en borrel oplossingen complementeerden het project dat voorjaar 2021 live ging.


Check availability & meer ->


B&B Museumquarter

Juni 2018 - nu   Opstarten van een luxe Bed&Breakfast in hartje Amsterdam met doelgroepbepaling, verkoop en communicatiestrategie, service niveau en prijsbeleid. Daarna de ongoing monitoring van de boekingssituatie, prijsstrategie en gasten beoordelingen om te zorgen dat het project in de top 5 van B&B's van Amsterdam komt. Deze bijzondere B&B is gevestigd in een rustige zijstraat van de Van Baerlestraat, een stille oase middenin de drukte. Het heeft een prachtig dakterras dat over de stad uitkijkt.


Check availability ->


Strandpaviljoen zoekt TLC

Juni 2023 - Strandpaviljoen aan de Noordhollandse kust was op zoek naar wat meer kleur en spanning op het buitenterras. Heads in Beds volgde de briefing en leverde een concept op dat paste bij het DNA van het bedrijf en de doelgroep niet vervreemdde. Tijdsbestek was kort en het budget zeer beperkt. Door slim in te kopen en gebruik te maken van het team voor de uitvoering van de verbeteringen staat er nu een gezellig terras dat zich onderscheid van de buren.  Concept, moodboard met designrichting, kleurenpalet, shopping list en plattegrond binnen budget opgeleverd.


Boek de Noord-Hollandse kust hier ->


Urban Seaside hideaway

April 2022 - Particuliere accommodatieverstrekker in een kustplaats zoekt een onderscheidend concept voor een kleinschalige overnachtingsaccommodatie, zodat de juiste verblijfsvergunning aangevraagd kan worden die in lijn is met zowel de eigen ambitie als de eisen en visie van de gemeente. De B&B zal in 2023 herontworpen worden en in de markt gezet als een luxe seaside hideaway met een urban en duurzame uitstraling. Storytelling, PvE en designrichting opgeleverd.


Zandvoort accommodaties ->


ALYS Finest Accommodations

April 2020 | Positionering, merknaam, overkoepelende merkstrategie, corporate identity en website structuur voor een Nederlandse high-end recreatiebeheer organisatie. Dit op een manier die efficiënt online te vermarkten is en waarvoor makkelijk gezamenlijke promotie gemaakt kan worden. Nieuwe accommodaties moeten eenvoudig kunnen worden toegevoegd. Bijvoorbeeld Anegang Boutique Hotel in Haarlem. 


Website www.alys.nl


Bleecker's Choice 

Mei 2018 - nu   Bleecker's Choice is een internationale lifestyle brand en een online gids voor hondenbezitters die graag goed geïnformeerd over eten, drinken, lifestyle en cultuur door het leven gaan. Een bron van info over opvallende en fijne zaken om te doen en die nog net niet helemaal gemeengoed zijn. Er wordt kritisch geselecteerd op kwaliteit in product, service en design; iedere viervoeter verdient het beste.


Website Bleecker's Choice


Maris Apartments

Maart - Mei 2019   Conceptbepaling, positionering, merkstrategie en corporate identity voor Maris (Hotel) Apartments in Egmond aan Zee. Voor vijf zeer high end appartementen aan zee en een Bosvilla in de duinen werd de gehele strategie inclusief pricing en online promotie neergelegd. Tevens als connector alle hiervoor relevante partners gezocht en overeenkomsten onderhandeld.


Website Maris Apartments Check availability ->.


Hotel The Neighbour's Magnolia

Mei 2013 - Juli 2017 | Restyling, repositioning & mede-eigenaar van het voormalige Hotel Zandbergen in Amsterdam. In een periode van 3 maanden zijn 2 extra kamers gerealiseerd, hebben alle overige kamers een soft refurbishment gehad en is de lobby omgebouwd tot een lichte, aangename huiskamer, the LivingRoom. Het hotel heeft een nieuwe corporate identity gekregen die naadloos aansluit bij de nieuwe look&feel. Het hotel heet sinds december 2013 Hotel The Neighbour's Magnolia, vernoemd naar de prachtige boom achter het pand, inderdaad, bij de buren en werd door ons zelf gemanaged. Concept en realisatie door East Village Concepts. Website The Neighbour's Magnolia


Check availability ->.


Gustafson Pop-Up

Augustus 2016 - November 2017 | Gustafson bracht als showcase concept ruim een jaar al het goede van een urban lifestyle bij elkaar. Slechts tijdelijk geopend en een uniek en gastvrij podium dat mensen inspireerde met design, events en cultuur. Voor een periode van 13 maanden was Gustafson een bestemming in stadsdeel Westerpark waar cultuur, eten, drinken en events samenkwamen. Het was een plek waar altijd iets nieuws te beleven, te zien of te proeven was. Een pop-up locatie zoals pop-up ooit bedoeld was; een opvallende plek met een tijdelijk podium voor iedereen met bijzondere ideeën en waar plezier het vertrekpunt en tevens het doel was. Zie ook Amsterdam Calling op Youtube. 


The BreakOut Room

Mei 2012 - September 2017 | 'The BreakOut Room' ruimte in De Pijp in Amsterdam was gebaseerd op het idee dat jouw eigen creatief kantoor prima gecombineerd kan worden met een plek waar derden hun eigen tijdelijke onderkomen in een vreemde stad kunnen hebben. Al in 2013 lanceerde East Village Concepts officieel dit idee onder het motto "Work, create, meet, present; celebrate being part of daily life". Werk tussen de bewoners met jouw eigen voordeur en maak gebruik van alle support van lokale partners en buren - precies op de manier zoals jij die zoekt".


The B&B Showroom

Mei 2013 - September 2017   De office space in De Pijp in Amsterdam was zo ontworpen en aangekleed dat iedereen The BreakOut Room kan gebruiken als tijdelijke kantoor, event of pop-up ruimte, meeting of brainstorm ruimte. Het was een volledig multifunctionele ruimte met alles wat je nodig hebt. East Village Concepts wordt er zelf erg door geinspireerd en het weerspiegelt 1 op 1 de manier waarop we denken, werken en zelf (be)leven als professionals.

Daarnaast is het een complete B&B en hotelkamer showcase voor de design richting waarbij oud, nieuw, duur, goedkoop, design en kunst op een natuurlijke manier een geheel vormen. Potentiele klanten waren hier te gast voor de volledige experience.

Website B&B Showroom


B&B Morgenster

Mei 2015 | Ondersteuning bij het starten van een B&B. Dit project is uitgevoerd door de B&B Specialist by East Village Concepts, een unieke oplossing voor mensen die voor het eerst een bed and breakfast starten. De werkzaamheden bestonden o.m. uit het omzetten van het concept naar een helder interieurontwerp en logische layout van de woning. Een aanvullend voorstel is gemaakt voor meubels, materialen, kleurstelling en styling. Het B&B concept is vertaald naar een beknopt marketingactiviteitenplan. Website B&B Morgenster


Ga kijken ->


INCH Hotel Suite

December 2013 | Het ontwerpen van een hotelkamer die laat zien dat INCH, alumni organisatie van en voor hotello's, een vooruitstrevende en anders denkende netwerkvereniging is. Op de Hotelschool The Hague, campus Amsterdam, is voor het Skotel een opvallend andere kamer gerealiseerd. In de hotelkamer wordt op een positieve manier de spot gedreven met een groot aantal bestaande hotelconventies. Zo is de ruimte ingericht zonder bureau met stoel, maar staat er wel een tribune waarop iedereen zijn eigen (werk)plek kan bepalen. Daarnaast heeft de suite een maxibar, een minibar stelt toch immers weinig voor? Het meest in het oog springende item is echter het bed: dankzij de afmeting van 2 m2 en de manier van opmaken heeft iedere gast de mogelijkheid om zelf zijn/haar slaappositie te bepalen.


Check the images here


INTERIM & ADVIES

De laatste 8 jaar is expertise ingezet bij een brede waaier aan activiteiten. O.a. deze opdrachtgevers profiteerden van alle opgebouwde kennis en ervaring.


Eden Hotels/Hampshire Hospitality - interim rebranding Marketing Director/Franchise Management
Tropen Hotel Amsterdam - Opzetten & implementeren revenue beleid; optimalisering van soft franchise brand
Hotelschool The Hague - Ondersteuning Placement Office
StayOkay - Tijdelijke vervanging Marketing Manager op HQ; new business brainstormsessies
Hotel Arena Amsterdam - Revenue management advies en distribution system switch begeleiding
Art Hotel Dulac Amsterdam - Turnaround algemeen management, front office en revenue beleid
Small Luxury Hotel in Amsterdam - Distributie advies en begeleiding bij tenders PMS systeem en websitebouwer, optimaliseren mrkt, revenue mgnt en naamsbekendheid


Oh ja. De kans is groot dat deze website affiliate links bevat. Als je op een van deze links klikt, ontvangen we mogelijk een kleine commissie (waar we heel dankbaar voor zijn) zonder extra kosten voor jou.

Share by: